15. wrzesień 2015
VIACOM OGŁASZA WPROWADZENIE VIACOM PLAY PLEX, CZYLI SPECJALNEGO PAKIETU APLIKACJI TELEWIZYJNYCH

VIACOM OGŁASZA WPROWADZENIE VIACOM PLAY PLEX, CZYLI SPECJALNEGO PAKIETU APLIKACJI TELEWIZYJNYCH

Viacom Play Plex to pakiet aplikacji oferujących dostęp do bogatej biblioteki programów z portfolio Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Paramount Channel, Spike i BET. Usługa ta będzie dostępna na iOS i Androida w 180 krajach.

Z końcem 2015 roku Viacom wprowadzi Viacom Play Plex, czyli pakiet aplikacji telewizyjnych umożliwiających dystrybucję treści na smartfony i tablety. Każda z marek z portfolio Viacom - Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Paramount Channel, Spike i BET – otrzyma dedykowaną aplikację oferującą dostęp VOD do bogatej biblioteki programów, możliwość odbioru lokalnych programów w wersji linearnej, czy dostęp do dodatkowych treści, np. gier dla Nick Play. Usługa ta będzie dostępna do wdrożenia na wszystkich z ponad 180 rynków, na których działa Viacom.

Obecnie Viacom sprawdza możliwości różnorodnej dystrybucji aplikacji z pakietu Viacom Play Plex dostosowanej do wymagań partnerów na poszczególnych rynkach. W Polsce od kwietnia dostępna jest już aplikacja MTV Play, która będzie częścią pakietu Viacom Play Plex. Warunki, terminy i sposób dystrybucji kolejnych aplikacji na polskim rynku nie są jeszcze znane. Wiadomo jednak, że model dystrybucji, sposób dostępu do aplikacji oraz zawartość kontentowa w poszczególnych krajach będzie różna i uzależniona od lokalnych uwarunkowań (np. biznesowych, model rynku TV, itp.).

- „Viacom Play Plex oferuje maksimum elastyczności w dystrybucji naszej treści i jest bezpośrednią odpowiedzią na zmiany w konsumpcji treści telewizyjnych współczesnych widzów” – mówi Bob Bakish, Prezydent i CEO Viacom International Media Networks. – „Usługa została zaprojektowana tak, by optymalnie uzupełniała ofertę linearną i pozwalała naszym obecnym partnerom dystrybucyjnym na dostarczenie swoim klientom jeszcze ciekawszej rozrywki. Równocześnie Viacom Play Plex umożliwia nowe partnerstwa dystrybucyjne, szczególnie w dynamicznym sektorze mobilnej telewizji.”

Aplikacje dla marek z portfolio Viacom będą lokalizowane w poszczególnych krajach zależnie od lokalnych uwarunkowań. Dzięki tym platformom widzowie zyskają dostęp do lokalnych produkcji oraz takich międzynarodowych hitów jak „SpongeBob Kanciastoporty” czy „Catfish”.

Użytkownicy mobilnej telewizji z pewnością docenią intuicyjny video-interface, odtwarzacz, który redukuje czas ładowania i bufferowania filmu, menu, który dopasowuje się do preferencji widza, jak również możliwość połączenia każdej aplikacji z sieciami społecznościowymi. Viacom Play Plex będzie dostępne na iOS i Androida z możliwością pobrania z Apple App Store i Google Play.

- “Viacom Play Plex przełamuje granice umożliwiając widzom na całym świecie oglądanie ich ulubionych programów z portfolio Viacom naprawdę w dowolnym miejscu i czasie – dodaje Bob Bakish. – Jesteśmy przekonani, że żadna inna międzynarodowa firma z sektora rozrywkowego nie oferuje tak szeroko zakrojonych innowacji dostosowanych do każdej grupy demograficznej i każdego rynku telewizyjnego.”