13. listopad 2014
MTV EMA 2014 Z WIELKIMI GWIAZDAMI I WYSOKĄ OGLĄDALNOŚCIĄ

MTV EMA 2014 Z WIELKIMI GWIAZDAMI I WYSOKĄ OGLĄDALNOŚCIĄ

Gala MTV EMA niezmiennie wzbudza duże zainteresowanie widzów. W tym roku transmisja pobiła kolejny rekord oglądalności osiągając RT 0,59% (czyli aż o 61% więcej, niż w 2013) i SHR 3,31% (czyli o 59% więcej niż w 2013) w grupie widzów wieku 13-24 lat.

MTV EMA to jedno z najważniejszych wydarzeń muzycznych. Co roku przyciąga największe gwiazdy muzyki oraz rzesze fanów przed telewizorami i w mediach społecznościowych. W tym roku, 9 listopada, w Glasgow odbyła się jubileuszowa, 20. gala MTV EMA. O nagrody w 16 kategoriach walczyli mi. in. Katy Perry, Ariana Grande, Pharrell Williams, 5 Seconds of Summer oraz One Direction, Iggy Azalea, Eminem, Sam Smith i Kiesza. Gospodynią wieczoru była Nicki Minaj. Największym wygranym okazała się grupa One Direction, która zgarnęła aż trzy nagrody. Po dwie statuetki wpadły w ręce Katy Perry, Ariany Grande oraz 5 Seconds Of Summer. Polskim reprezentantem na gali był Dawid Kwiatkowski, który po wieloetapowym głosowaniu został wybrany spośród 286 artystów z całego świata do finałowej dziesiątki walczącej o tytuł Najlepszego Artysty Światowego. Choć statuetki nie zdobył, świetnie bawił się w Glasgow.

Z roku na rok transmisja z MTV EMA przyciąga przed telewizory coraz większą liczbę widzów. Zeszłoroczną galę obejrzało w Polsce ponad 207 tys. osób w wieku 16-49 i był to o 50 proc. lepszy wynik, niż w roku 2012. Na świecie oddano ponad 292 milionów głosów na artystów zgłoszonych w poszczególnych kategoriach. Tegoroczna transmisja osiągnęła jeszcze lepsze wyniki oglądalności – RT 0,59% (czyli aż o 61% więcej, niż w 2013) i SHR 3,31% (czyli o 59% więcej niż w 2013) w grupie widzów wieku 13-24. Z kolei dla grupy komercyjnej wyniki te wyniosły odpowiednio RT 0,33% i SHR 0,91%.
W tym roku gala transmitowana była również na antenie stacji VIVA Polska, gdzie w grupie docelowej 13-24 uzyskała wynik RT 0,24% i SHR 3,31%. W sumie emisja na antenie obu stacji w grupie 13-24 zanotowała RT 0,83% i SHR 4,64%, a grupie komercyjnej 16-49 RT 0,27% i SHR 0,72%.

Wydarzenie poprzedziła retransmisja z wielkiej imprezy MTV EMA Pre-Party, która odbyła się 4 listopada w warszawskim Soho Factory. Podczas wydarzenia Dawid Kwiatkowski odebrał statuetkę dla Najlepszego Polskiego Artysty, a na scenie, poza nim, pojawili się inni nominowani w tej kategorii – Artur Rojek, Grzegorz Hyży i Mrozu. Wieczór uświetnił koncert gwiazdy reagge, Gentlemana. MTV EMA Pre-Party 2014 zorganizowała Agencja TVN, która odpowiadała również za realizację telewizyjną i przygotowanie kilkudziesięciominutowej relacji wyemitowanej na antenie stacji MTV Polska. Partnerem internetowym gali był, należący do TVN, portal VEEDO (www.veedo.pl), dzięki któremu internauci mogli śledzić transmisję z wydarzenia na żywo. Dodatkowo, wszystkie materiały wideo za pośrednictwem serwisu agencyjnego x-news zostały udostępnione przez Agencję TVN innym mediom do bezpłatnej publikacji (w tym do osadzania wideo w playerze x-link).

Partnerzy MTV EMA Pre-Party – Tic Tac, Sizeer, Lech, Grant’s, Metaxa i Bols Platinum - przygotowali dla gwiazd, fanów muzyki oraz zaproszonych gości, wiele atrakcji, m.in. konkursy i zdjęcia z fotobudki. Patronat medialny nad MTV EMA Pre-Party objęły portale Onet.pl, Plejada.pl, Afterparty.pl oraz radio RMF Maxxx.