14. lipiec 2014
Druga seria programu „Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy” ze świetnymi wynikami oglądalności i w internecie

Druga seria programu „Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy” ze świetnymi wynikami oglądalności i w internecie

W niedzielę, 13 lipca, wyemitowano ostatni odcinek drugiego sezonu programu „Warsaw shore – Ekipa z Warszawy”. Wyniki oglądalności potwierdziły wnioski z pierwszej serii - jeszcze żaden program w dotychczasowej historii MTV Polska nie przykuł uwagi tylu widzów, fanów i internautów. Ekipa wzbudzała zainteresowanie zarówno widzów przed telewizorami, jak i internautów w mediach społecznościowych.

Każdej niedzieli premierowy odcinek przygód 8 młodych imprezowiczów oglądało średnio 160 tys. osób w grupie 4+, a najpopularniejsze odcinki (11.05 i 18.05) przyciągnęły przed telewizory ponad 200 tys. widzów z grupy 4+.

- Dane oglądalności drugiej serii bardzo nas cieszą tym bardziej, że wiosenny sezon telewizyjny jest zazwyczaj bardziej konkurencyjny – mówi Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska. – Wielu przewidywało, że po pierwszym sezonie format się wyczerpie, a okazało się, że wokół programu utworzyła się grupa wiernych, zaangażowanych fanów. Najlepszym przykładem jest emisja odcinka finałowego, który zbiegł się również z Finałem Mistrzostw Świata w piłce nożnej. W związku z tym MTV wyemitowało ostatni odcinek WS2 o 23:00 i 24:00. Zaraz po zakończeniu meczu fani programu przełączyli się na MTV Polska, a łącznie premierą, 13 odcinek zgromadził tego wieczoru aż 187 tysięcy widzów – dodaje Jerzy Dzięgielewski.
Odzwierciedleniem dużego zainteresowania programem są dane z serwisów społecznościowych. Liczba fanów programu na oficjalnym profilu programu na Facebooku wyniosła 389,100, co stanowi wzrost o 76% w porównaniu do końcówki sezonu pierwszego. Łączna liczba fanów oficjalnych profili Ekipy na FB i Twitterze wyniosła aż 1,554,114, a profil programu na Instagramie utworzony w drugim sezonie przykuł uwagę 22,680 fanów.

Według czerwcowych danych raportu Sotrender w kategorii „Programy TV” fanpage programu był najpopularniejszy pod względem liczby zaangażowanych użytkowników, interactivity & relativity index oraz średniej dziennej liczby osób „które o tym mówią”. Tym samym zajmował lepszą pozycję, niż programy stacji ogólnodostępnych, takie jak Fakty TV, X Factor, czy Hell's Kitchen. Profil „Warsaw shore” znalazł się również na 6. miejscu pod względem ilości fanów.
Komunikacji w mediach społecznościowych towarzyszyły aplikacje, które spotkały się z żywą reakcją fanów oraz dużym zaangażowaniem. W zabawie „Quiz Warsaw Shore 2” wzięło udział 38 tys. osób, które chciało sprawdzić swoją wiedzę na temat bohaterów programu. Nagradzano najszybszych i najwytrwalszych uczestników. Z kolei quiz „Kim z Warsaw Shore jesteś”, który wystartował 25 czerwca, wygenerował aż 71 tys. zgłoszeń. Fani odpowiadali na 10 pytań i otrzymali żartobliwą wskazówkę, który z bohaterów programu jest im najbliższy.