02. czerwiec 2014
Nickelodeon Polska liderem wśród kanałów dziecięcych w maju

Nickelodeon Polska liderem wśród kanałów dziecięcych w maju

W maju br. Nickelodeon Polska osiągnął udział na poziomie 6,0% Shr
i był najchętniej oglądanym kanałem dziecięcym. Stacja od początku roku uzyskuje średnio Shr na poziomie 5,1% i utrzymuje się w czołówce kanałów dziecięcych.

Wysoka pozycja Nickelodeon Polska wśród kanałów dziecięcych to przede wszystkim zasługa oferty programowej dobrze dopasowanej do gustów i oczekiwań młodych widzów. Najpopularniejszym serialem w maju był „Sam&Cat” (1,5% RT i 6,6% Shr) pokazujący perypetie tytułowych nastolatek, które mieszkają razem i na co dzień opiekują się dziećmi. Drugie miejsce zajęła seria „iCarly” (1,4% RT i 7,4% Shr) opowiadająca o przygodach trójki przyjaciół prowadzących internetowy program dla młodzieży. Podium zamyka „SpongeBob Kanciastoporty” (1,1% RT i 6,4% Shr), czyli przygody przezabawnej gąbki zamieszkującej Bikini Dolne na dnie oceanu. Na kolejnych miejscach uplasowały się: „Grzmotomocni” (1,1% RT i 5,2% Shr) i „Victoria znaczy zwycięstwo” (1,1% RT i 5,9% Shr).

W pierwszej połowie czerwca Nickelodeon Polska ma szansę na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników oglądalności za sprawą prezentu, który przygotował dla najmłodszych z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka. Kanały Nickelodeon Polska, Nick Jr oraz Nickelodeon HD od poniedziałku 26 maja do poniedziałku 9 czerwca są dostępne w „otwartym oknie” dla abonentów: Cyfrowego Polsatu, Vectry, Multimedia Polska, Orange, Netii, Inei, telewizji Toya, Promax oraz SM Grudziądz.

Już w czerwcu widzowie kanału zobaczą nowe odcinki „SpongeBoba Kanciastoportego” oraz 6. sezon „Winx Club”. Ciekawie zapowiada się też 7 czerwca, kiedy to Nickelodeon Polska wyemituje specjalny program inaugurujący międzynarodową kampanię „Slime Cup”. Akcja oparta jest na rywalizacji czterech drużyn, składających się z ulubionych gwiazd live-action oraz animowanych postaci kanału Nickelodeon Polska. W trakcie trzymiesięcznej zabawy widzowie dołączą do rywalizacji i będą pomagać drużynom, którym kibicują, rozwiązując quizy, głosując w sondach lub grając w gry dostępne na stronie internetowej akcji. Momentem kulminacyjnym „Slime Cup” będzie planowana na sierpień emisja specjalnego programu, w którym widzowie poznają zwycięską drużynę.

Dużą popularnością wśród młodych widzów cieszy się także strona internetowa kanałów z grupy kids&family VIMN: www.nick.com.pl. Można na niej znaleźć dużo dodatkowych materiałów, konkursów z atrakcyjnymi nagrodami i gier z ulubionymi bohaterami poszczególnych seriali. W maju została ona odwiedzona przez 360 000 unikalnych użytkowników.

VIMN odpowiada też na rosnące wśród widzów zainteresowanie urządzeniami mobilnymi. Już od kilku tygodni strona jest przystosowana do wyświetlania na tabletach i smartfonach. Z tej okazji goście witryny mogą wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania jest tablet. Nickelodeon Polska jest też aktywny na Facebooku, jego fanpage gromadzi 390 tysięcy fanów z Polski.

Dane: AGB Nielsen, TechEdge, Poland, 1-31.05.2014, 06.00-21.00h, kids 4-12y’s