28. styczeń 2014
Wysoka oglądalność premiery „Teen Mom Poland: Nastoletnie Matki”

Wysoka oglądalność premiery „Teen Mom Poland: Nastoletnie Matki”

26 stycznia MTV Polska wyemitowało dwa premierowe odcinki serialu dokumentalnego „Teen Mom Poland: Nastoletnie Matki”. Obydwa odcinki emitowane w niedzielę pomiędzy godz. 18:25 a 19.30 przyciągnęły przed telewizory sporą widownię, jak na film dokumentalny oraz niedzielne pasmo. Drugi odcinek oglądało 83 tys. widzów w wieku 4+, co dało stacji udział w rynku na poziomie 0,48 proc.

- Autentycznie cieszymy się z tego, że serial Teen Mom Poland zaciekawił też naszą grupę docelową, czyli 13-24 – mówi Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska. – Obydwa odcinki odnotowały wysoki ATS w tej grupie. W przypadku drugiego z odcinków było to aż 20 minut, co oznacza, że został prawie przez wszystkich młodych widzów obejrzany w całości (odcinki Teen Mom Poland mają po 22 minuty). Serial Teen Mom Poland to serial dokumentalny, a nie rozrywkowy, więc odbiega formą od typowego telewizyjnego „show” dlatego też zainteresowanie widzów cieszy podwójnie. Być może polscy Millenialsi, podobnie do swoich rówieśników na świecie, co raz częściej zaczynają doceniać prawdę na ekranie, nawet jeśli nie jest zbyt słodka – dodaje Jerzy Dzięgielewski.

Serial dokumentalny „Teen Mom Poland” opowiada historię czterech nastolatek – Marysi, Ady, Ewy i Izy, które swoje rodziny założyły w bardzo młodym wieku. Serial pokaże, jak godzą one obowiązki mamy z nauką, pracą i życiem osobistym. Okazuje się to być niełatwym zadaniem zarówno dla samych dziewczyn, jak i ich partnerów.
Marysia (17 lat) mieszka w Łodzi wraz z trzyletnim synkiem Krzysiem i mężem Krzysztofem. Dziewczyna pracuje jako pomoc kuchni w restauracji i uczy się zaocznie w Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych. Godzenie wszystkich obowiązków jest dla Marysi tym trudniejsze, że jej małżeństwo przeżywa kryzys. Ada (17 lat), ze względu na ciężką sytuację rodzinną, wraz ze swoją półroczną córką Julką mieszka w domu samotnej matki. Dziewczyna kończy zaocznie gimnazjum i stara się o przyznanie mieszkania komunalnego. Syn trzeciej bohaterki, Ewy (18 lat) ma prawie dwa lata. Mimo, że dziewczyna i ojciec Mikołaja, bardzo się kochają, wciąż mieszkają osobno. Szczególną przeciwniczką ich wspólnego życia jest babcia Ewy, której nie odpowiada ich ateizm, tatuaż Ewy oraz alternatywny styl obojga. Iza (16 lat) jest mamą ośmiomiesięcznej Nikoli. Dziewczyna i ojciec Nikoli, dwudziestoletni Tomek, walczą w sądzie o pozwolenie na zawarcie związku małżeńskiego.

Oficjalnym partnerem merytorycznym serialu „Teen Mom Poland – Nastoletnie matki” jest Fundacja MaMa prowadzona przez z Sylwię Chutnik. We współpracy z Fundacją MTV Polska uruchomi specjalną infolinię prawno-psychologiczną dla młodych ludzi borykających się z podobnymi problemami, co bohaterowie serialu, która będzie czynna w każdą niedzielę między 18:30 a 21:30. Pod numerami: 607 989 146 oraz 607 988 876 na wszystkich zainteresowanych czekają eksperci, którzy będą udzielać informacji i porad.