04. marzec 2014
Kanały z kategorii kids&family z portfolio VIMN z rekordową oglądalnością w lutym

Kanały z kategorii kids&family z portfolio VIMN z rekordową oglądalnością w lutym

W lutym br. Nick Jr. i Nickelodeon - stacje z kategorii kids&family Viacom International Media Networks w Polsce zanotowały rekordowe wyniki oglądalności.

Dla Nicka Jr. był to miesiąc z najlepszą oglądalnością w historii z Shr na poziomie 6,4% (godz. 6.00-21.00) i drugim miejscem wśród kanałów oglądanych przez młodszych widzów (4-9 lat). Z kolei 5,3% Shr (godz. 6.00 – 21.00) osiągnięte w lutym przez Nickelodeona uplasowało go na pierwszym miejscu wśród wszystkich kanałów dziecięcych w grupie 4-12 lat.

Rekordowe wyniki oglądalności to przede wszystkim zasługa ciekawej oferty programowej obu kanałów. W przypadku Nicka Jr. najlepiej oglądały się: Dora (1,4% RT i 6,5% Shr), przygody króliczego rodzeństwa, czyli seria Max&Ruby (z 1,4%RT i 7,4% Shr) oraz Psi patrol (1,4% RT i 6,2% Shr). Z kolei hitami stacji Nickelodeon Polska były takie pozycje ramówkowe jak serial „iCarly” (1,6%RT i 6,8% Shr), czy nowość - „Hotel 13” (1,4%RT i 6,0% Shr). Serial, który w lutym zadebiutował na antenie Nickelodeon, prezentuje perypetie szóstki przyjaciół ze szkoły pracujących w pełnym sekretów hotelu położonym tuż przy plaży. Bohaterowie muszą odnaleźć zagadkowy pokój nr 13. Po zaledwie trzech tygodniach emisji serial odnotował świetne rezultaty: zgromadził przed ekranami niemal 600 000 widzów w wieku 4-12 lat, osiągnął średni udział 6,3% i oglądalność na poziomie 1,9%, a ratingi wieczornego pasma 20:00-20:30 wzrosły aż o 43%.

Oprócz linearnej propozycji telewizyjnej, stacje Nick Jr. i Nickelodeon oferują młodym widzom szerokie spektrum rozrywki dostępne na rozbudowanej platformie cyfrowej. Strona nick.com.pl to kopalnia pomysłów na dobrą zabawę, oferująca interaktywne gry, konkursy, appki i mnóstwo treści dotyczących ulubionych bohaterów. W tej chwili odwiedza ją średnio 360 000 unikalnych użytkowników miesięcznie, jest to najwyższy wynik w historii strony. Fanpage obu stacji na facebooku gromadzi ponad 350 000 fanów.

Również w marcu na widzów obu stacji czeka wiele atrakcji. Na antenie Nick Jr pojawią się ulubieni bohaterowie, tacy jak: Dora Mała Podróżniczka, Max & Ruby, czy Umizoomie. Z kolei Nickelodeon już 9 marca wyemituje nowe odcinki hitowego serialu „Wojowniczych Żółwi Ninja”. Dodatkowo dla fanów tej kultowej animacji stacja przygotowała specjalną podstronę poświęconą zielonym wojownikom.

Wielkimi krokami zbliża się również gala Nickelodeon's Kids Choice Awards 2014. Wydarzenie to młodzi widzowie zobaczą już 30 marca o 20:00 na antenie Nickelodeon. W gronie gwiazd nominowanych do tej nagrody znaleźli się m.in. One Direction, Katy Perry, Bruno Mars, Jennifer Lawrence i Neil Patrick Harris. O tytuł ulubionej polskiej gwiazdy zawalczą Dawid Kwiatkowski, Margaret, Kamil Bednarek i Ewa Farna.

Dane:
Dla Nick Jr. AGB Nielsen, TechEdge, Poland, 1-28.02.2014, 06.00-21.00h, kids 4-9y’s.
Dla Nickelodeon: AGB Nielsen, TechEdge, Poland, 1-28.02.2014, 06.00-21.00h, kids 4-12y’s