19. grudzień 2013
Magnus Kastner obejmuje stanowisko Executive Vice President oraz Managing Director dla regionu VIMN Northern Europe

Magnus Kastner obejmuje stanowisko Executive Vice President oraz Managing Director dla regionu VIMN Northern Europe

Z początkiem lutego 2014 roku Magnus Kastner obejmie stanowisko Executive Vice President oraz Managing Director dla regionu North w strukturze Viacom International Media Networks.

W ramach nowych obowiązków, Kastner będzie odpowiedzialny za nadzorowanie projektów biznesowych dla wszystkich marek z portfolio VIMN Niemczech, Holandii, Szwecji, Polsce, Norwegii, Finlandii, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Danii i na Islandii. Marki VIMN w tym regionie obejmują m.in. MTV, Nickelodeon, Comedy Central, VIVA, VH1, TMF oraz rozbudowany pakiet mediów cyfrowych. W strukturze VIMN Kastner będzie raportować bezpośrednio do Boba Bakisha, prezesa i CEO VIMN, a jego siedzibą zostanie Berlin. Kastner zastąpił Dana Ligtvoeta, który opuścił firmę we wrześniu oraz Willema Schellinga, Chief Operating Officer VIMN North, który tymczasowo przejął jego obowiązki.

- Bardzo się cieszymy, że tak doświadczony manager jak Magnus dołączył do zespołu Viacom International Media Networks – powiedział Bob Bakish. – Na swoim koncie ma wiele sukcesów w prowadzeniu i rozwijaniu biznesu w Europie i na Bliskim Wschodzie. Dzięki jego silnej wizji strategicznych działań oraz konsekwentnemu prowadzeniu zespołu, doprowadził kierowane przez siebie firmy do wielu sukcesów zarówno komercyjnych, jak i kreatywnych. Jesteśmy przekonani, że jego doświadczenie i wiedza umożliwią realizację zadań związanych z powierzonym stanowiskiem – dodaje.

- Ponowna praca dla Viacom jest dla mnie jak powrót do domu po długim czasie – mówi Magnus Kastner. – To zaszczyć stać na czele zespołu VIMN North i nie mogę się już doczekać, by wraz z kolegami, partnerami i klientami wzmacniać siłę marek VIMN w regionie – dodaje.

Wcześniej, od 2011 roku, Magnus Kastner był prezesem Rotana Media Services, której główną siedzibą jest Dubaj. Rotana jest największym mediowym konglomeratem obejmującym stacje telewizyjne i radiowe, studia filmowe, dom mediowy oraz wydawnictwo działające na terenie Bliskiego Wschodu oraz północnej Afryki. Wcześniej, od 2006 do 2011 roku, Kastner był dyrektorem zarządzającym i wiceprezesem Discovery Networks w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, z siedzibą w Monachium . Od 2002 do 2006 roku był dyrektorem zarządzającym w Optimum Media Direction (OMD), z siedzibą w Hamburgu, a od 2000 do 2001 roku był dyrektorem zarządzającym ds. sprzedaży i marketingu w Yahoo Niemcy. Wcześniejsze doświadczenia wyniósł z działów sprzedaży w SevenOneMedia oraz MTV Europe i MTV Niemcy.

Kastner posiada dyplom z zarządzania i biznesu międzynarodowego na Uniwersytecie we Frankfurcie (JW Goethe Universtät) oraz dyplomy z Uniwersytetu w Kordobie (Argentyna) oraz INSEAD (Francja).