12. listopad 2013
Rekordowa oglądalność gali MTV EMA 2013 i pierwszego odcinka  „Warsaw Shore” na antenie MTV Polska

Rekordowa oglądalność gali MTV EMA 2013 i pierwszego odcinka „Warsaw Shore” na antenie MTV Polska

Na niedzielny wieczór MTV Polska przygotowało dla widzów specjalny blok programowy pt. „Niesamowita Niedziela” prezentujący MTV EMA Pre Party z Warszawy, transmisję gali MTV EMA 2013 oraz premierowy odcinek „Warsaw Shore”.

Relacja z Amsterdamu i pierwsze spotkanie z „Ekipą z Warszawy” przyciągnęły rekordową ilość widzów przed telewizory oraz wywołały ogromne zainteresowanie w Internecie. Najpierw o godzinie 19:00 rozpoczęła się relacja z warszawskiej MTV EMA Pre-Party, a następnie o godzinie 20:00 na widzów czekała transmisja gali Europe Music Awards 2013 z Ziggo Dome w Amserdamie. EMA pre-show przyciągnęło 31 tys. widzów w wieku 13-24, a w grupie komercyjnej prawie 57 tys. osób. Natomiast samą galę MTV EMA obejrzało ponad 207 tys. osób w wieku 16-49 - wynik ten jest o 50 proc. lepszy niż w roku ubiegłym. W grupie docelowej stacji 13-24 blok obejrzało ponad 64 000, czyli aż 65 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Po gali, o 23:00, wyemitowano premierowy odcinek najbardziej oczekiwanego show tej jesieni – „Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy”. W czasie emisji, MTV Polska osiągnęła najwyższą oglądalność w tym roku. „Warsaw Shore” obejrzało około 83 tys. widzów w wieku 13-24, co dało stacji w tym czasie udział na poziomie powyżej 8 proc. Z kolei w grupie komercyjnej (16-49) program obejrzało 230 tys. widzów, co zapewniło stacji udział na poziomie 2,3 proc.

- Żyjemy w czasach, w których o sukcesie programów telewizyjnych stanowią słupki oglądalności – komentuje Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska – Dlatego dobre wyniki z niedzieli cieszą. Pozwalają bardziej optymistycznie myśleć o przyszłości. Jednak to, co cieszy najbardziej, to fakt, że możemy uczestniczyć w czymś wyjątkowym: MTV znowu produkuje programy, które poruszają opinię publiczną i mają szansę coś zmienić. Najpierw “The Real World”, “Beavis i Butthead”, “Jackass”, “Jersey Shore”, a teraz “Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy”. Osobiście bardzo cieszy mnie, że produkcja z Polski dołącza do tego panteonu – dodaje Jerzy Dzięgielewski.

Ogromne zainteresowanie galą i programem „Warsaw Shore” odnotowano również w Internecie. W dniu emisji strona www.mtv.pl odnotowała wzrost unikalnych użytkowników (UV) o 360% oraz odsłon aż o 394 proc.! Szczególnie część poświęcona „Warsaw Shore”: jest najpopularniejszą zakładką, która tylko w październiku zanotowała aż 505 tys. odsłon, a materiały video związane z programem – ponad 660 tys. streamów, czyli 72 proc. wszystkich odtworzeni na przełomie października i listopada. Równie aktywni byli fani stacji na Twitterze – w wieczornych godzinach 10 listopada, w twitterowym zestawieniu Top 10 Trendów w Polsce aż 9 na 10 hashtagów związanych było bezpośrednio z galą MTV EMA lub „Warsaw Shore”.

Najbliższe powtórki:
EMA i pre party
13 listopada - 10:50, 20:05 - Pre party Warsaw; 11:50 pre-show, 12:50 main show; 21:05 main show
14 listopada - 15:55 main show (wersja reżyserska)
15 listopada - 10:05, 20:15 - Pre party Warsaw; 11:05 pre-show, 12:05 main show (wersja reżyserska); 21:10 main show (wersja reżyserska)
Warsaw Shore
13 listopada - 23:05 i 01:00
14 listopada - 22:00 i 23:55