10. październik 2013
Viacom i Twitter współpracują w ramach projektu „Twitter Amplify” przy międzynarodowej transmisji gali MTV EMA 2013

Viacom i Twitter współpracują w ramach projektu „Twitter Amplify” przy międzynarodowej transmisji gali MTV EMA 2013

Współpraca Viacom International Media Networks i Twitter w ramach Twitter Amplify umożliwi reklamodawcom prowadzenie kampanii przy filmach z gali MTV EMA 2013 zamieszczonych na kontach Twitter.

Projekt obejmie konta brandów z grupy VIMN (MTV, Nickelodeon, Comedy Central i pozostałe) w ponad 170 krajach. Współpraca obejmie relację z gali wręczenia nagród “MTV EMA 2013”, która odbędzie się w niedzielę, 10 października w Ziggo Dome w Amsterdamie. Uroczystość będzie transmitowana już od godziny 21:00 na antenie lokalnych oddziałów MTV w 170 krajach. Współpraca z Twitterem w ramach „Twitter Amplify” umożliwi reklamodawcom sponsoring krótkich filmów przedstawiających najlepsze występy, zaskakujące momenty oraz wywiady z backstage’u, które będą publikowane na wszystkich kontach MTV na Twitterze obserwowanych przez osoby z ponad 170 krajów na świecie.

W sierpniu tego roku VIACOM współpracował z Twitterem przy komunikacji gali MTV Video Music Awards 2013. Wyniki przerosły najśmielsze oczekiwania – poziom zaangażowania użytkowników i ilości tweetów podczas gali pobił rekord w całej historii istnienia programu Twitter Amplify. Dla przykładu wspólne wykonanie „We can’t stop/Blurred lines/Give it to U” przez Miley Cyrus i Robina Thickle komentowany był z prędkością 306 100 tweetów na minutę, ustanawiając tym samym rekord dla wydarzenia rozrywkowego, przebijając nawet wynik notowany dotychczas jedynie przez Super Bowl. W momencie zakończenia gali aż 4.5 miliona tweetów dotyczyło występu Miley Cyrrus.

- Gala wręczenia nagród „MTV EMA 2013” jest jednym z tych wydarzeń, które elektryzują całą światową publiczność, nie tylko przed telewizorami, lecz również w przestrzeni mediów społecznościowych – powiedział Chris Shaw, Executive Vice President nad Managing Director of BeViacom (komercyjnej struktury VIACOM). – Dlatego jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy wdrożyć projekt Twitter Amplify dla MTV EMA nie tylko w Stanach Zjednoczonych, lecz również w Europie i umożliwić reklamodawcom zaistnienie przy ekskluzywnych materiałach z tego wydarzenia - dodaje.

Poszczególne kanały z portfolio VIACOM oraz związane z nimi wydarzenia specjalne aktywnie komunikują się z widzami za pośrednictwem kanałów społecznościowych, w tym Twittera. Obecnie MTV posiada 10.8 miliona obserwujących spoza Stanów Zjednoczonych, a gala wręczenia nagród „MTV EMA 2012” ustanowiła rekord w ilości tweetów podczas transmisji - aż 5.7 miliona.