07. październik 2013
Wesoły jak …. polskie dzieciaki, czyli Nickelodeon o humorze w telewizji dziecięcej

Wesoły jak …. polskie dzieciaki, czyli Nickelodeon o humorze w telewizji dziecięcej

Viacom International Media Networks w Polsce prezentuje wyniki badania „Dzieciaki i rola zabawy”

Z badań przygotowanych na zlecenie Viacom International Media Networks w Polsce dla kanału Nickelodeon wynika, m.in., że:
• Śmiech to doskonała społeczna waluta i zdrowie dla młodych – pomaga być pewnym siebie, rozwiązywać problemy, stymuluje mózg, wspiera procesy poznawcze
• Najwięcej humoru polskie dzieciaki widzą w programach TV (81% dla próby polskiej, 64% - średnio dla wszystkich badanych)
• Polscy młodzi widzowie chętniej niż ich rówieśnicy śmieją się z bohaterów telewizyjnych (odpowiednio 62% do 43%)

Badanie „Dzieciaki i rola zabawy” to kolejny projekt badawczy, w którym sprawdzamy preferencje i oczekiwania naszych młodych widzów i ich rodziców. Wierzę, że wnioski pomogą nam i naszym partnerom biznesowym jeszcze precyzyjniej odpowiadać na nie ofertą programową i komercyjną – komentuje Dariusz Janczewski, wiceprezes ds. sprzedaży oraz country manager w polskim oddziale Viacom International Media Networks.

Według badania kanału Nickelodeon 94% polskich dzieciaków śmieje się co najmniej kilka razy dziennie (średnia dla wszystkich badanych krajów – 93%). Z analizy wynika też, że zatarciu ulegają stereotypowe podziały na agresywny humor wśród chłopców i bardziej emocjonalny wśród dziewczynek. Coraz częściej także dziewczynki żartują i śmieją się głośniej, bardziej agresywnie. Humor okazuje się nie mieć granic: badanie pokazało, że są obszary, czy zdarzenia, z których dzieci śmieją się, niezależnie od ich kultury czy kraju pochodzenia. Do takich należą przede wszystkim: humor sytuacyjny, historie absurdalne i niespodziewane, a także humor „błazeński” – tzw. wygłupy.

Humor w mediach: Badanie potwierdza, że dzieciaki najchętniej śmieją się z zabawnych programów telewizyjnych (64% wskazań), a także z aktywnych zabaw z rówieśnikami i ze swoich zwierzęcych przyjaciół (odpowiednio 63 i 56%). Jednocześnie stawiają jasne granice i deklarują, że takie zjawiska jak śmierć, choroba, czy nieszczęście innych nie są dla nich tematem do żartów.

Czas spędzany na oglądaniu humorystycznych treści w telewizji bądź w sieci polskie dzieci chętnie dzielą z rodzicami (wskazania odpowiednio na poziomie 89 i 85% dające najwyższe wyniki w badanej grupie krajów). Prawie tak samo wielu młodych konsumentów treści telewizyjnych chętnie ogląda humor w reklamach TV (87% dla Polski i 82% średnio).

Co istotne na tle innych krajów dzieciaki z Polski prezentują się jako szczególnie zainteresowane konkretnymi bohaterami narracji telewizyjnych. Aż trzech na czterech młodych ludzi (62%) deklaruje, że to właśnie gwiazdy ze szklanego ekranu są dla nich źródłem dobrej zabawy.Jestem przekonany, że takie dane będą inspiracją i dla nas, i dla naszych partnerów biznesowych kierujących komunikację do młodych - podsumowuje Dariusz Janczewski.