14. maj 2013

Jak przemówić do przedstawicieli pokolenia Y?

Kim tak naprawdę są ludzie o najszybciej rosnącym potencjale konsumenckim?
Jak prowadzić komunikację marki, by w oczach nowych konsumentów stała się wiarygodna i angażująca?
Jak unowocześnić komunikację marki, by nie zatracić jej tożsamości?

Na te, i wiele innych pytań dotyczących marketingu adresowanego do przedstawicieli pokolenia milenijnego odpowiedzieli eksperci w czasie konferencji „Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”. Spotkanie odbyło się 14 maja w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie, a jego organizatorami byli Viacom International Media Networks oraz Premium TV. Na konferencji pojawiło się przeszło 230 osób – przedstawicieli domów mediowych i klientów Be Viacom. Sukces zachęcił organizatorów, by już jesienią zorganizować kolejne edycje spotkania, tym razem w kontekście kanałów Nickelodeon i Comedy Central Polska.

Licznie zgromadzonych gości powitali Dariusz Janczewski, country manager VIMN Polska oraz Andrzej Karasowski, szef Premium TV. Następnie Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV i VH1, na przykładzie telewizyjnej gali rozdania Oskarów, przeanalizował sposoby budowania wiarygodnej komunikacji adresowanej do młodych widzów. W myśl zasady „You’re never too old to be young” marki o ugruntowanej pozycji i wieloletniej historii muszą dostosowywać swój obraz do dynamicznego i wymagającego młodego odbiorcy.

Podobne wnioski zaprezentowali autorzy światowego bestselleru „How cool brands stay hot” - Joeri Van den Bergh oraz Mattias Behrer, którzy od wielu lat zajmują się brandingiem, strategiami i marketingiem adresowanym do dzieci i młodzieży. Na przykładzie wielu międzynarodowych kampanii reklamowych pokazali, w jaki sposób dostarczać młodym konsumentom nieustannej stymulacji, zabawy i humoru, które przełożą się na skuteczne zaangażowanie w świat marki. Przekonywali, że Millenialsi błyskawicznie wychwytują fałsz lub przestarzałe dla nich treści, jednocześnie doceniając wszystko, co świeże i zaskakujące.

O swoich spostrzeżeniach na temat tego pokolenia Joeri Van den Bergh podzielił się w krótkim wywiadzie udzielonym zaraz przed wystąpieniem, serwisowi natemat.pl http://natemat.pl/61287,millenialsi-sa-skupieni-na-sobie-ale-nie-sa-egoistami-mowi-joeri-van-den-bergh-specjalista-od-pokolenia-y

Następnie Dr. Mathias Wierth-Heining, dyrektor działu Research&Insight Viacom Northern Europe przedstawi wyniki badania „The Next Normal” analizującego wartości życiowe, aspiracje i opinie młodych ludzi w wieku 9-30 lat w 24 krajach. Wnioski dotyczące dużych podobieństw pomiędzy przedstawicielami tego pokolenia z różnych krajów były zaskakujące, a z przedstawionej analizy wyłaniał się obraz dość odległy od krytycznego i negatywnego spojrzenia niektórych badaczy. Spotkanie zakończył Dariusz Janczewski analizując najlepsze przykłady budowania zaangażowania przedstawicieli pokolenia milenijnego, m.in. case studies Nike, H&M i VW Beetle zrealizowane na antenach MTV, również w Polsce.